9 Haziran 2012 Cumartesi
Çeşme Demirdöküm Servisi - 444 1 494
- alsancak: şehrin merkezi diyebiliriz alsancak için. günün her saati trafiği kalabalıktır. işte böyle bir bölgede doğru düzgün otopark bulunmamakta. yol ortasındaki bölgeye park edilmiş arabalar zaten 2 tane olan şerit sayısını zorluyor. sağ şeritte de arka arkaya dizilmiş 10 tane otobüs yer alınca trafikteki şerit sayısı 1'e iniyor ve trafik her an kilitli kalıyor. alsancak bundan tek bir şekilde kurtulur: izban'la alsancağa ulaşaabilen bölgelerden gelen otobüsleri kaldıracaksın ya da yol ortasına yaptığın o "saçmalık abidesi" park yerlerini yıkıp yola çevireceksin. ya da alsancak'ta çok katlı apartmanları yerlebir edip olması gerektiği gibi bir sahil bölgesi elde edeceksin (ütopya).
Çeşme Demirdöküm Servisi - 444 1 494
ulaşım rezaleti her geçen gün daha da artıyor izmir'de. istanbul'lular görse ağlarlar herhalde 15 tane arabayla sıkışmış izmir trafiğinin haline. geçen yıllarda aziz kocaoğlu kendi ağzıyla söyledi "körüklü otobüslerimiz trafiği tıkıyor." diye. buna rağmen beslemelerle aktarma yöntemi gibi basit, rahatlatıcı ve olması gerektiği gibi olan bir sistemi getirmediğine göre buna pek mesai harcamamış olsa gerek. otobüsler tarafından sıkıştırılmış yolları görmekten bıktım artık, 15 dakikalık yola otobüsle 1 saatte gitmek adama gerçekten koyuyor. umarım izban hattıyla birlikte beslemeli aktarma sistemine geçilir.
edit: bunu izmir düşmanlığından falan yapmıyorum. insan sevmediği bir şehir için bu kadar kafa yormaz. izban'ın şuan için alternatif olamadığı bir şehirde otobüsten başka alternatif yokken nasıl kafamızı kullanıp alternatif yaratacağız merak ediyorum. izban tam randıman çalışmaya başlarsa, körüklü otobüsler dar yollardan çekilip geniş yollara verilirse ulaşım düzelir. ama şuan rezalete doğru koşuyor.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder